Eigen verantwoordelijkheid nemen
Zelf verantwoordelijk zijn voor je werkzaamheden is iets wat bij het karakter van Danny past. Hij zegt er het volgende over: “Als je mij onvoldoende vrijheid geeft, dan functioneer ik niet. Mijn salesmanager weet ook dat er betere oplossingen voor klanten komen als accountmanagers deze vrijheid ook krijgen. Zo hou ik het nog jarenlang vol, want elke dag leer ik daardoor. In dit vak moet je creatief kunnen meedenken, maar vooral goede ideeën en ervaringen opdoen bij klanten.” Dat brengt hem gelijk op het tweede punt:
Het verband tussen teamspirit en eerlijkheid
Wat ook in het Socia DNA zit volgens Danny is dat er een grote bereidheid bestaat om elkaar te helpen. Danny legt het als volgt uit: ‘Eerlijkheid is key bij het behalen van succes, zo simpel is het. Dat betekent vooral ook dat ik aangeef bij klanten wanneer ik ergens geen kennis van heb. Wie ik waarvoor nodig heb, is namelijk veel belangrijker. Het gaat erom dat je in staat bent om de juiste mensen binnen je team in te zetten. Als je pretendeert dat je alles weet, val je namelijk altijd door de mand. Daarom ben ik zo blij dat ik altijd op een collega met kennis en expertise terug kan vallen. En is die er niet, dan weet ik altijd wel iemand binnen mijn netwerk te vinden om tot een eerlijk antwoord te komen.
Allemaal ondernemers onder één dak
Echt anders ten opzichte van concurrenten in de ICT-sector is het dat er allemaal ondernemers onder één dak werkzaam zijn. “Iedereen runt met zijn klanten zijn eigen toko en heeft ook de vrijheid om naar oplossingen te zoeken die waarde bij klanten toevoegen. Ook als iets niet binnen ons portfolio valt gaan we op zoek naar alternatieven. Een advocatenkantoor heb ik eens geholpen met het realiseren van een brandveilige IT-ruimte en voor een groot kledingmerk houden we een vaste voorraadpositie aan om voorgeïnstalleerde laptops, desnoods dezelfde dag, te kunnen leveren. De diensten die we in de loop van de jaren ontwikkeld hebben zijn in feite allemaal voortgekomen uit ondernemerschap door goed naar de behoeften van ondernemers te luisteren.”
Direct kunnen schakelen
In het Socia DNA zit ook snelheid. Danny komt met een goed voorbeeld uit de praktijk: ‘Natuurlijk heb ik de afgelopen tien jaar ook weleens klanten zien vertrekken. Toch kwamen veel van hen na een tijdje weer terug. Bij de concurrent werd gedacht in procedures, te veel managers moesten ergens een handtekening voor zetten. Bovendien bleek dat als klanten één item nodig hadden dat ze wekenlang moesten wachten. Er zijn voorbeelden dat we slechts voor één muis of smartphone in de auto zijn gesprongen. Niet iedereen is daar bereid toe. Wij wel, het zal maar urgent zijn.”
Er zijn in goede en slechte tijden
Sociaal zijn betekent ook dat je met elkaar mee blijft denken, zelfs als contactpersonen bij een klant hun werkgever (moeten) verlaten. ‘In de coronaperiode hebben we bij verschillende klanten helaas gezien dat er medewerkers ontslagen moesten worden. Ik vind het belangrijk om ook dan contact te behouden en de vertrouwensband die er is niet te verbreken. Dit niet alleen vanuit een menselijk perspectief, maar ook omdat het nieuwe kansen schept wanneer de contactpersoon bij een andere werkgever terechtkomt. Dit heeft in mijn ervaring geleid tot duurzame relaties.”
Meer weten over ons DNA?
Lees dan deze aanvullende blog, of neem vrijblijvend eens contact met ons op.