Managed services, rondom hardware die dagelijks gebruikt wordt, zijn in de loop van de jaren steeds belangrijker geworden. We groeiden uit tot de ICT dienstverlener die we nu zijn en namen steeds meer ICT gerelateerde zaken voor klanten in beheer. Als HP Amplify Partner neemt Socia nu een belangrijke volgende stap. Maar wat gaat dit partnership voor klanten inhouden?
Michel (HP) en Mark (Socia) leggen het uit
Michel Voorhout, Channel Sales & Development Manager Services, omschrijft het als volgt: “In algemene zin zijn er partners die zich of op volume of op value richten. Socia behoort tot de laatste groep; ze zijn een partner die aan hun klanten, zoveel als mogelijk, waarde willen toevoegen. Dat heeft als resultaat dat de IT afdelingen bij hun klanten zich vaker met business gerelateerde zaken kunnen bezighouden dan met kantoor- of thuiswerkplekken. Wat Socia anders maakt dan veel andere ICT dienstverleners is dat zij ook het beheren, service verlenen en monitoren van de hardware tot in de kern begrijpen. Voor echte DaaS, Device as a Service, is deze kennis noodzakelijk.”
Mark Hooijmans , Senior Account Manager bij Socia, neemt het voortouw als het gaat om HP Proactive Insights. Hij vertelt het volgende:
“In deze roerige tijden is het makkelijk om grip en overzicht te verliezen. We willen onze (toekomstige) klanten helpen bij het inzichtelijk krijgen van hun ICT omgeving, duidelijk maken waar hun resources voor worden ingezet en ervaringen van eindgebruikers verbeteren. In samenwerking met HP kunnen wij nog proactiever handelen, inzichten creëren en rapportages aanleveren. En dat allemaal volledig volgens de wensen van onze klanten.“
De samenwerking: HP Proactive Insights en HP TechPulse
Als HP Amplify Power Partner biedt Socia HP Proactive Insights aan. Dat biedt monitoring, rapportage en inzichten om IT afdelingen te helpen de kosten en complexiteit van het beheer van apparaten te verminderen. Gebruikerservaringen worden verbeterd doordat HP TechPulse aanstaande problemen op voorhand al herkent, door vooraf geconfigureerde logica. (AI, Artificial Intelligence maakt dat mogelijk)
Wat Socia nu extra voor klanten doet
Tijdens de coronaperiode werd duidelijk dat het merendeel van de tijd van IT afdelingen opgaat aan werkplek gerelateerde vragen. Soms tot wel 70%! Hoe meer medewerkers hybride blijven werken, hoe uitdagender het wordt om collega’s gelijk een oplossing te bieden als er zich problemen voordoen. Er zijn situaties bekend waarbij thuiswerkers uren of zelfs dagen stilstonden, omdat zij voor hun hardware niet even bij een IT collega konden langsgaan.
Laat ons dit daarom doen:
1: Beheer – Asset management
We hebben inzichtelijk welke gebruiker welk apparaat gebruikt, want alle Ms OS/Android/IOS/Mac OS devices worden ondersteund. Ook is er een performance indicator aanwezig. Dat betekent dat we per apparaat, via een geïnstalleerde API, zien of deze gebruiker het juiste apparaat in bezit heeft. Teveel of te weinig gebruik wordt ook door ons bijtijds gesignaleerd.
2: Het (proactief) identificeren en verhelpen van problemen
We maken inzichtelijk bij apparaten (zowel HP als andere merken) of deze problemen hebben. Denk hierbij aan missende drivers, BIOS updates, blue screens of een andere vorm van uitval. Tevens is het bij HP devices mogelijk om proactief te zien welke batterijen of HDD’s binnenkort een probleem gaan geven. Hierbij kunnen we onze service zelfs zover instellen dat deze onder het break & fix gedeelte van de Pro Active services preventief vervangen worden. Op locatie, of thuis bij de eindgebruiker. Je begrijpt dat dit de belasting op de IT-afdeling enorm verkleint. Maar het levert vooral ook tevreden collega’s op.
3: Rapportage
Deze nieuwe services bieden veel perspectief met betrekking tot het voorkomen van issues, maar ook het inzichtelijk krijgen van niet gemelde issues. Deze kunnen wekelijks, maandelijks, per kwartaal of jaarlijks gerapporteerd worden. Zaken als garantie van HP en andere merken kunnen ook actief door ons bijgehouden worden. Ook de software inventaris en compliance gerelateerde zaken nemen we desgewenst in de rapportage mee.
Zullen we beginnen met Amplify?
‘Amplify’ betekent versterken. Daarom hebben we een sterk aanbod om HP Proactive Insights kosteloos voor 60 dagen te laten draaien in een demo omgeving. Dan hou je als IT’er kostbare tijd over die je beter kunt besteden aan de vooruitgang van de organisatie dan aan beheer en het beantwoorden van gebruikersvragen.
Neem contact op met Mark Hooijmans, ons contactpersoon voor HP Proactive Insights.
E-mail: m.hooijmans@socia.nl of telefoonnummer: 020 – 7085573