(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)}; h._hjSettings={hjid:583638,hjsv:5}; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.data-privacy-src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'//static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');

Logistieke uitdaging van SGS Nederland

Logistieke uitdaging SGS Nederland

SGS is wereldleider op het gebied van inspectie, controle, analyse en certificering en staat bekend als de global benchmark voor kwaliteit en integriteit. SGS onderhoudt wereldwijd een netwerk van ca. 1,250 kantoren en laboratoria met meer dan 64,000 werknemers.

SGS Nederland kampt met twee uitdagingen. Het eerste probleem is de gemiddelde wachttijd op een Custom to order (CTO). In verband met een wereldwijde standaardisatie op lenovo bedraagt de wachttijd op CTO’s twee tot drie weken. Te lang naar de zin van het Nederlandse management.

Het tweede probleem is ook een gevolg van de wereldwijde standaardisatie op Lenovo. Alle in Nederland bestelde producten worden geleverd door een reseller in België. Communicatie tussen deze partijen verloopt moeizaam met tot gevolg dat men in Nederland te lang moet wachten op leveringen en belangrijker nog, niet geleverd krijgt wat er bestelt wordt.

Oplossing
Deze specifieke logistieke problemen zijn uitsluitend aan te pakken door lokaal een oplossing te zoeken. De afspraken met Lenovo beperken zich tot systeemconfiguraties en pricing. De keuze voor een andere partner is aan SGS Nederland. Socia heeft op basis van vertrouwen en het nakomen van
afspraken en beloften toegezegd voorraad te zullen nemen van de Custom to order machines waardoor de levertijd is verkort tot een werkdag. Door elke doos uit een zending te voorzien van een pakbon weet SGS exact dat wat besteld is in de afgeleverde doos zit.