Hoge inflatie, dalende koopkracht, stijgende energieprijzen en duurdere grondstoffen… Het zorgt er bij veel ondernemers voor dat er meer op de kosten gelet moet gaan worden. Daarom hebben we enkele manieren opgeschreven hoe we bedrijven helpen om niet onnodig geld uit te geven:
Het beoordelen van de huidige contracten
Inventarisatie is een goed startpunt. Samen controleren we de huidige contracten en beoordelen of ze aansluiten op de bestaande behoeftes. Ook als je geen klant bij ons bent zijn we er graag als second opinion. Ervaring leert dat er soms betaald wordt voor functionaliteiten die niet of nauwelijks gebruikt worden, dat er teveel licenties zijn, maar ook dat er betaald kan worden zaken waar je het bestaan niet van wist. (Shadow ICT)
Kostenbesparende thuiswerk bestelportals
Doordat hybride werken steeds populairder wordt, is het voor faciliterende afdelingen uitdagender om het bestellen van gebruiksmiddelen, zoals monitoren, laptops, smartphones, stoelen en nog veel meer, in goede banen te leiden. Er zijn meer mensen voor nodig, de kosten nemen toe. Dat overkwam ook het bekende Tony Chocolonely. Daarom hebben we een kostenbesparende thuiswerk bestelportal voor hen ingericht. Medewerkers kunnen zelf bestellen wat ze nodig hebben. Meer weten? Klik hier.
Menselijke capaciteit
Een grote uitdaging voor veel ondernemers is het vinden van goed gekwalificeerd ICT personeel. Werving en selectie is kostbaar, bovendien is er sprake van arbeidskrapte waardoor er onnodig veel tijd en geld verbrand wordt. Detachering van Socia maakt het mogelijk om toch van de juiste mensen gebruik te maken zonder dat je ze op de loonlijst hebt staan. Lees ook de 7 redenen om jouw servicedesk extra handen te geven als je capaciteit tekort komt.
Opkoop & Recycling als duurzaam alternatief
Ook jouw oude hardware kun je aan ons kwijt. Het wordt veilig afgevoerd door middel van een gecertificeerde data-wipe en tag-removal. Bovendien krijg je, afhankelijk van de ouderdom, er een prijs voor terug. Wil je er meer over weten? Klik dan hier. Je kunt er alles over opkoop en recycling teruglezen en ook een verzoek achterlaten om de restwaarde te berekenen.
We leven in een maatschappij waar lang niet alles meer nieuw hoeft te zijn. Veel fabrikanten bieden goedkopere refurbished alternatieven aan, producten die na gebruik worden gecontroleerd, zo nodig gerepareerd en opnieuw worden aangeboden voor hergebruik. Informeer ernaar op het moment dat je voor een nieuwe aankoopbeslissing staat. Wel zo duurzaam.
Het proactief identificeren en verhelpen van problemen
Er is nog een belangrijke manier om ICT kosten te beperken: problemen herkennen nog voordat ze er daadwerkelijk zijn. Bovendien worden medewerkers daar echt blij van. Het proactief identificeren en verhelpen van problemen is onderdeel van onze HP Pro Active Insights propositie. Ook Asset management behoort daartoe. Dat betekent onder andere dat we zien of de gebruiker het juiste apparaat in bezit heeft. Teveel of te weinig gebruik wordt bijtijds gesignaleerd, zodat bekend is waar de kosten wel aan uitgegeven mogen worden.
Kunnen we jou ook helpen om kosten te besparen?
Neem vrijblijvend contact met ons op om dat samen te onderzoeken. Zodat je met een goed gevoel 2023 ingaat.