Nadenken over wat het DNA van jouw bedrijf bepaalt is interessant voor iedereen. In dit geval gaat het over de erfelijke informatie van het bedrijf waar je voor werkt: de vraag waarom het destijds is opgericht. Dat moet voor Iedereen duidelijk zijn, niet alleen voor klanten maar ook voor medewerkers: dan vertel je namelijk allemaal hetzelfde.
Zijn er overeenkomsten? Dit vinden we belangrijk:
Mensen zijn altijd belangrijker dan processen
Laten we beginnen met het sociale aspect van Socia: we laten ons niet leiden door processen of procedures. Ze zijn er wel maar de mens is altijd belangrijker. In de auto springen als het nodig is levert langdurige klantrelaties op is onze ervaring. “Alleen als je bereid bent klanten echt te helpen pas je in ons DNA”, is ook wat we tijdens sollicitaties vertellen. Dat schept ook een onderlinge band.
Ontwikkelen en leveren waar klanten om vragen
Dat is bij ons een bewuste keuze. Het betekent namelijk dat je niet automatisch iets aanbiedt wat je standaard op de plank hebt liggen, tenzij een klant er natuurlijk om vraagt. Alle nieuwe diensten die we ontwikkeld hebben zijn ook ontstaan vanuit klantvragen. Kunnen jullie ons helpen met mensen? Is het mogelijk om de servicedesk bij jullie onder te brengen? Kunnen jullie gemakkelijker voor mijn medewerkers maken om gebruiksmiddelen te bestellen? Veel ICT bedrijven bedenken wat accountmanagers moeten verkopen, maar dat hoeft niet overeen te komen met de klantvraag.
Kwetsbaar zijn betekent eerlijk zijn
We zullen ook eerlijk aangeven als we iets niet kunnen. Toch vinden we dat elke ICT gerelateerde vraag bij ons kan worden neergelegd. Als de conclusie is dat iets niet past, dan gaan we voor je op zoek. Dat doen we omdat we ervan overtuigd zijn dat van daaruit nieuwe partnerships kunnen ontstaan. De klant heeft er iets aan, wij en een volgende klant wellicht ook.
Verantwoordelijkheid geven zorgt voor binding
Wat altijd zo is geweest is dat medewerkers zelf veel verantwoordelijkheid hebben over datgene wat aan klanten geleverd wordt. Het zorgt ervoor dat er vooraf nog beter wordt nagedacht en er ook mogelijke alternatieven onderzocht worden. Natuurlijk zijn er weleens interne discussies, maar het zijn juist deze discussies die tot betere oplossingen en maatwerk leiden. Dat zorgt niet alleen voor betere klantbinding, maar ook behoud van medewerkers: je doet het samen. We zijn er best trots op dat veel van onze klanten al jarenlang dezelfde gezichten zien.
Aandacht en focus door specialisatie
Bedrijven die te groot worden, verliezen vaak persoonlijke aandacht. Als je dat niet meer kunt geven, dan voelen klanten zich een nummer en niet meer gehoord. Dat willen we niet, maar we groeien graag. Waar we op een bepaald vakgebied doorgroeien maken we daarom bewust de strategische keuze om er een gespecialiseerd team van te maken. Socured en Sodeta zijn daar duidelijke voorbeelden van. Zo blijven we menselijk betrokken en houden we focus op de desbetreffende ICT uitdagingen van onze klanten.
En… hebben we een match in ons gezamenlijke DNA?
We praten er graag eens over door…
Namens het hele Socia team:
Andy, Angelo, Bas, Cedric, Chamilo, Christian, Danny, Edwin, Frank, Gaston, Gideon, Hinko, Jamilla, Jeffrey, John, Jordy, Jos, Kevin, Kevin, Koen, Marc, Mark, Martijn, Mats, Matthew, Matthias, Quincy, Richard, Richard, Rick, Rob, Rob, Rob, Rogier, Roland, Stijn, Storm, Sybren, Thijs, Wesley en Zaira