(function(h,o,t,j,a,r){ h.hj=h.hj||function(){(h.hj.q=h.hj.q||[]).push(arguments)}; h._hjSettings={hjid:583638,hjsv:5}; a=o.getElementsByTagName('head')[0]; r=o.createElement('script');r.async=1; r.data-privacy-src=t+h._hjSettings.hjid+j+h._hjSettings.hjsv; a.appendChild(r); })(window,document,'//static.hotjar.com/c/hotjar-','.js?sv=');

De mensen achter Socia: Maak kennis met Richard Frank, Systems Engineer

Bij Socia zijn we trots op ons team van experts die dagelijks bijdragen aan het succes van ons bedrijf en onze klanten. Vandaag introduceren we Richard Frank, Systems Engineer bij Socia, en delen we zijn verhaal, ervaringen en inzichten.

Wat motiveerde je om bij Socia te komen werken en wat maakt je werk hier speciaal?

“Twaalf jaar geleden was ik al een collega van Rob Adelaar bij een ander bedrijf. Toen Rob daar vertrok hebben we contact gehouden, en hoorde ik hoe prettig Rob het bij Socia had. Twee jaar geleden vroeg Rob of ik interesse had om bij Socia te komen kijken. Na twintig jaar in de hostingindustrie was ik wel toe aan een verandering, dus ik was gelijk enthousiast. Enkele gesprekken later, inclusief een indruk van het bedrijf en de verwachte werkzaamheden, besloot ik aan boord te stappen. Een beslissing waar ik geen moment spijt van heb gehad.”

Kun je een project of een moment beschrijven waarop je echt trots bent tijdens je tijd bij Socia?

“Ik ben trots op een project dat ik uitvoerde voor een groot autobedrijf. Ik moest alle laptops die monteurs gebruiken om auto’s te diagnosticeren upgraden. Tijd was een issue omdat de nieuwe software voor een bepaalde datum in gebruik moest zijn. Ik maakte kleine scripts die het werk versnelden, zodat de monteurs zo weinig mogelijk last hadden van de onderbreking. Ik kan klanten eigenlijk altijd helpen om problemen op te lossen, wat soms ook inhoudt dat ik het probleem letterlijk overneem van de klant en samen met verschillende leveranciers oplos. Het leukste van dit alles? Wanneer een klant een compliment achterlaat in een review.”

Hoe zie je de toekomst van jouw werk en welke rol speelt Socia hierin volgens jou?

“Ik zie de toekomst van mijn werk bij Socia als een hele mooie mogelijkheid om te leren en te groeien. Vooral richting Azure blijven we ons ontwikkelen en krijg ik de mogelijkheid mezelf daarin te blijven verdiepen. Socia blijft onderzoeken wat de markt wil en bedenkt daar producten voor, wat op technisch gebied een mooie uitdaging vormt.”

Welke vaardigheden en eigenschappen beschouw je als essentieel voor iemand die succesvol wil zijn in jouw rol?

“Ik denk dat technische kennis, communicatievaardigheden, probleemoplossend vermogen en het vermogen om samen te werken essentieel zijn. In de praktijk betekent dit dat je je moet verdiepen in de vragen van klanten, gesprekken aangaat samen met de accountmanager en klant en samen oplossingen bedenkt. Dit vereist regelmatige afspraken met andere partijen en controle houden op de voortgang van projecten.”

Hoe draagt het Socia-team bij aan je persoonlijke en professionele groei?

“Het Socia-team helpt door middel van kennisdeling en ondersteuning bij mijn professionele ontwikkeling. De open cultuur en de bereidheid van collega’s om te helpen, zowel op de werkvloer als daarbuiten, vind ik heel fijn. Iedereen maakt mooie en mindere tijden mee in het leven, en het is fijn dat naaste collega’s dan een stapje extra voor je willen zetten, en dat is andersom ook zo. Het teambuilding-uitje heeft hier ook zeker aan bijgedragen. ”

Heeft Richard jou geïnspireerd om bij Socia te komen werken? Leuk, kijk dan eens bij onze vacatures en wie weet schitter jij binnenkort in een nieuwe blog.