Remeha, een vooraanstaande organisatie in de energietransitie, speelt een cruciale rol in het voorzien van duurzame verwarmingssystemen aan individuen en bedrijven. Hun langdurige samenwerking met Socia wordt belicht door Kees Blom (ICT Manager), Hans van den Hoek (Service Delivery Coördinator) en Ugur Celik (IT-specialist). Hier volgt hun verhaal:
Ondernemerschap en dienstverlening
Kees Blom legt uit dat hij bij Socia niet alleen het menselijke contact waardeert, maar vooral ook ondernemerschap. “Dat ondernemen is mogelijk omdat ze een goed netwerk van leveranciers hebben, waardoor je elk idee altijd bespreekbaar kunt maken. Naar de toekomst gezien is dat goed, omdat ik ervan overtuigd ben dat deze aanpak ook een nog waardevollere dienstverlening oplevert. Zo weet ik dat Socia bijvoorbeeld ook online bestelportalen voor klanten maakt om leveringen van hard- en software aan medewerkers eenvoudiger te maken. Servitization is iets wat we gemeen hebben: het gaat bij ons niet alleen om het leveren van een verwarmingsinstallatie, maar vooral om het bieden van een altijd warm huis, slaapkamer of werkplek.”
“Wat ik waardeer aan Socia is dat ze altijd leveren wat ze ook zeggen dat ze kunnen leveren. Zelfs in de coronatijd, toen er schaarste was, waren ze in staat om ons van de juiste producten te voorzien en hun service- en dienstverlening op peil te houden”
Kees Blom – ICT Manager Remeha
De samenwerking met de accountmanager
Het rechtstreeks en vooral snel kunnen schakelen met accountmanager Danny Meijer is wat Hans van den Hoek aanspreekt. “Soms gaat het over ‘exotische’ dingen, waar we zelf geen verstand van hebben of niet weten waar we het zouden moeten bestellen. Dat wordt gewoon opgelost, zodat het ons geen tijd kost. Voor alles wat gangbaar is hebben we altijd op dezelfde dag een offerte in huis. En, waar mensen werken worden er ook weleens fouten gemaakt. Aan twee kanten. Dankzij het plezierige contact en de heldere communicatie zijn er in al die jaren nooit problemen ontstaan, omdat Socia altijd trouw blijft aan het principe ‘afspraak is afspraak’.”
“Geen langdurige gesprekken als er wel eens iets mis mocht gaan. Het wordt door Socia altijd goed opgelost. Bovendien nemen ze niet klakkeloos over wat we denken nodig te hebben, maar gaan altijd op zoek naar de best mogelijke oplossing.”
Hans van den Hoek – Service Delivery Coördinator
De waarde van serviceverlening
“De meerwaarde zit in de snelheid van mensen en de bijbehorende serviceverlening”, vertelt Ugur. Eerlijkheidshalve kun je tegenwoordig natuurlijk van alles online bestellen, zeker als het om hardwarecomponenten gaat. Maar als je dat doet, dan moet je vervolgens nog steeds alle bestellingen zelf monitoren, achter leveranciers aangaan voor levertijden, discussies voeren en maar hopen dat je het juiste hebt aangeschaft. Als IT-specialist heb ik daar helemaal de tijd niet voor.
“Voor zowel onze bestaande als nieuwe medewerkers kost het verzorgen van alle hulpmiddelen kostbare tijd. Daarom leggen we onze vragen voor headsets, smartphones, bekabeling, monitoren, keyboards, switches, convertors nog veel meer gewoon bij Socia neer.”
Ugur Celik – IT Specialist
De gezamenlijke toekomst
Ook daar hebben we naar gevraagd. Kees Blom gelooft dat de samenwerking in de toekomst nog meer om services gaat. Als voorbeeld noemt hij services rondom het hybride werken. De dienst om op thuiswerkplekken producten om te wisselen, maar ook het op voorraad houden van gebruiksmiddelen zijn daar voorbeelden van. “Niet denken in bezit, maar faciliteren in continu kunnen blijven werken”, sluit hij af.
Over Remeha
Remeha is onderdeel van BDR Thermea Group. Deze groep produceert en distribueert verwarmings- en warmwatersystemen en daaraan gerelateerde diensten. Ze spelen een cruciale rol in het realiseren van de energietransitie en het laten slagen van de klimaatdoelen van 2050. Ze dragen bij aan het verminderen van de CO2-uitstoot onder andere door middel van warmtepompen en waterstofverwarmingsinstallaties.
NB: Bij Socia houden we naast zakendoen ook van sportiviteit, net zoals de mensen van Remeha. Danny en Kees (van links naar rechts) staan daarom soms ook tegenover elkaar voor een potje tafeltennis, want het hoeft immers niet altijd over werk te gaan.